مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23342 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چرا براي اقدام به ازدواج از سوي دختران راه حلي ارائه نشده است؟اين مشكل مرا از زندگي نااميد كرده است.
خواهر گرامي! شما اين تفكر را از خود برانيد و كاملا با تكيه بر فضل خداوند به آينده و زندگي مناسب اميدوار باشيد. از دعا به درگاه خداوند غافل نشويد ولي براي او تعيين تكليف ننماييد بلكه خود را به او واگذار نماييد و خالصانه از او بخواهيد كه صلاح شما را پيش آورد. شايد اين مسأله آزمايش و امتحان الهي است - آزمايش صبر و بردباري و شكيبايي - تا ببيند بنده اش چقدر به مولا و معبودش اعتماد دارد و چقدر در خوشي ها و ناخوشي هاي زندگي به خدا توكل مي كند. دوست عزيز! آيا فكر مي كنيد خداوند خيرخواه بندگانش نيست؟ قادر نيست صلاح بندگانش را در نظر بگيريد؟ با بندگانش ارتباط ندارد و آنها را در زندگي تنها مي گذارد و...؟ خير؛ اگر چنين فكري داشته باشيد، بايد بگوييم كه خداوند مهربان و رحمان و رحيم را نشناخته ايد و بايد در بُعد شناختي، تجديد نظر اساسي بكنيد. صد البته كه ما نسبت به شما چنين فكري نمي كنيم؛ لذا از شما مي خواهيم كه آن تفكر و ديد منفي را از خود دور كنيد و با ديد مثبت به زندگي نگاه كنيد و بگوييد كه «ان شاءالله در اين مسائل خيري است و من هم تمام امور زندگي ام را به خداوند واگذار مي كنم چون او خير و صلاح بندگانش را بهتر از من مي داند». در اين زمينه خداوند در آيه 216 سوره بقره مي فرمايد: {A... {/Bوَ عَسي أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسي أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اَللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ {w8-32w}{I2:216I}/}A}؛{M... چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن كه خير شما در آن است و يا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آن كه شر شما در آن است و خدا مي داند و شما نمي دانيدM}. همه اينها به خاطر جهل و محدوديت هايي است كه در انسان وجود دارد. آخرين سفارش ما به شما - به عنوان خانمي كه به تحصيل مشغول است - اين است كه مثبت نگري و ديد مثبت به زندگي را هرگز از خود دور نسازيد و هيچ وقت در زندگي دچار يأس و نااميدي نشويد؛ زيرا يأس از رحمت الهي، خود گناهي نابخشودني است. پيوسته به رحمت او اميدوار باشيد و به او توكل كنيد كه بهترين تكيه گاه است. در خاتمه، توجه شما را به چند نكته جلب مي نماييم: 1- به دليل مشكلات اقتصادي و شغلي پسران و ديگر مسائل فرهنگي و اجتماعي، سن ازدواج افراد مجرد به تأخير افتاده است و چنان كه روزنامه ها هم مي نويسند، سن ازدواج در ايران به طور كلي بالاست؛ لذا ازدواج شما زياد دير نشده است و نگران اين مسأله نباشيد. 2- مناسب است به بعضي مراكز و كانون هاي ازدواج دانشگاه - كه مورد اعتماد قطعي شما و افراد باتجربه ي ديگر باشد - مراجعه نماييد و آمادگي و شرايط خود را بيان كنيد تا ان شاءالله از اين طريق مسأله به خير و خوشي حل شود (به بعضي از اين مؤسسات در پايين اشاره مي شود). 3- شايسته است پيشنهاد ازدواج را به نحو پسنديده اي ارائه نمائيد مثلاً به واسطه مي توان پسري را متوجه نمود كه اين دختر آمادگي دارد كه از او خواستگاري شود. درباره حضرت خديجه(س) نقل شده است كه به واسطه پيامبر(ص) را آگاهانيد كه آمادگي ازدواج با آن حضرت را دارد. در اين زمينه مي توانيد با مؤسسات ديگري نامه نگاري كنيد و آمادگي و شرايط خود را براي ازدواج اعلان نماييد، از آن جمله: قم - مؤسسه خيريه فاطميه(س) - ص پ 3876

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.